Veelgestelde vragen | Studio Hemelsblauw
Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hier vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.


 

 


 

Een kaart maken

☆ Kan ik de achterkant van de kaart laten bedrukken?

  • Jazeker, bij Studio Hemelsblauw kun je de voorkant, achterkant en beide binnenkanten laten bedrukken.

☆ Wat zijn de voordelen van Studio Hemelsblauw?

  • Bij Studio Hemelsblauw houden we van kwaliteit en keuze. Hieronder onze voordelen op een rij.
  • ☆ Voor de meeste kaartjes geldt: op maandag t/m vrijdag voor 18:00 besteld, dezelfde dag verzonden.Lees hier meer over de verzending van jouw kaarten)
  • ☆ Je kunt kiezen uit meerdere stevigepapiersoorten van hoge kwaliteit en veelenvelopkleuren
  • ☆ Alle kanten bedrukt! Voorkant, achterkant en binnenkanten
  • ☆ Zelfjouw eigen kaart maken en overal waar een computer staat, versturen (dus ook in het buitenland!).
  • ☆ Eeneigen collectie waar je jouw ontwerpen in kan bewaren

☆ Ik weet niet of het een jongetje of een meisje wordt, kan ik meerdere geboortekaartjes maken?

  • Ja, dat kan! Kies twee kaartjes, de één voor als je een jongetje krijgt, de ander voor een meisje. Als je eenpersoonlijk account aanmaakt kun je verschillende kaartjes aanpassen en opslaan. Dus als je kindje geboren wordt, kun je op dat moment bepalen welk kaartje je daadwerkelijk wilt bestellen.

☆ Hoe bepaal ik de kleuren van een kaart?

  • We hebben eenartikel geschreven over kleuren kiezen. In ditartikel vind je meer over hoe je een kleur wijzigt.

☆ Ik wil graag mijn ontwerp of gekozen kaart aanpassen maar het lukt me niet met de editor, wat moet ik doen?

  • Heb jedit artikel gelezen, maar lukt het je nog steeds niet? Wij helpen je graag met het aanpassen van jouw gekozen ontwerp. Stuur eenberichtje naar ons en geef aan om welke kaart het gaat en wat je graag veranderd wilt hebben. We gaan dan voor je aan de slag.

☆ Ik wil graag het formaat (liggend, staand, vierkant) of een enkele- of dubbele kaart omzetten. Wat moet ik doen?

  • Heb je een kaart gevonden maar is het niet het juisteformaat? Stuur dan eenberichtje naar ons toe en geef aan om welke kaart het gaat en wat je graag veranderd wilt hebben. We gaan dan voor je aan de slag.

☆ Kan ik ook andere lettertypes kiezen?

  • Je kunt een keuze maken uit een ruim aanbod lettertypes dat je in deeditor kunt vinden. Het is helaas niet mogelijk om andere lettertypes, die niet in onze editor staan, te gebruiken.

☆ Ik heb zelf een leuke (clip-art) afbeelding gevonden. Kan ik die gebruiken?

  • Je kuntin dit artikel meer lezen over het gebruiken van je eigen afbeelding op de kaart. Studio Hemelsblauw is niet aansprakelijk wanneer er een afbeelding gebruikt wordt waar andere mensen wellicht de rechten van bezitten. Dat risico is voor jou als gebruiker zelf. Je kunt daar meer over lezen in artikel 17.1 van onzealgemene voorwaarden. De afbeeldingen in onze editor zijn allemaal eigen illustraties en kun je zonder problemen gebruiken in alle ontwerpen die je op deze website maakt.

☆ Hoe lang blijven mijn kaarten (ontwerpen) in mijn account staan?

  • Jouw kaartjes blijven altijd in jeaccount staan, zolang je het account bij Studio Hemelsblauw aanhoudt. Als je jouw account verwijdert, dan verwijder je hiermee al je gegevens, ook je ontwerpen en opgeslagen kaartjes worden dan verwijderd.

☆ Ik heb mijn proefdruk niet opgeslagen/geen account aangemaakt. Hoe kan ik mijn proefdruk terugzien?

  • Geen probleem! Als je nu eenaccount aanmaakt en ons dan eenseintje geeft, slaan wij de proefdruk erin op en sturen je dan een mail.

☆ Zijn jullie kaarten duurzaam?

  • Al onze kaarten worden gedrukt opFSC-gecertificeerd papier. Verder gebruiken we digitale drukpersen. Omdat we per bestelling precies het aantal produceren wat de klant via onze webshop bestelt, ontstaat nergens in het hele bestel- en leverproces onnodig afval. Het drukproces maakt gebruik van voor de mens volstrekt onschadelijke - dus 100% niet giftige - ‘droge inkt’ (toner), waarbij tijdens het drukproces bovendien niets verloren gaat. Het drukproces maakt geen gebruik van alcohol, oplosmiddelen, ontvlambare materialen of andere chemische stoffen die belastend voor het milieu en voor de mens kunnen zijn.

 

Een kaart bestellen

☆ Tot hoe laat kan ik mijn kaarten bestellen?

  • Alles over het drukken en verzenden van jouw kaarten kun je indit artikel vinden.

☆ Ik heb een bestelling geplaatst maar wil graag nog iets wijzigen (papiersoort, oplage, tekstfouten). Kan dat?

  • De bestelling die je geplaatst hebt gaat bijna altijd direct in productie. Het is niet mogelijk om een product na het plaatsen van een bestelling aan te passen. Ook wanneer de consument na het plaatsen van de bestelling contact opneemt, kan Studio Hemelsblauw daarin niets betekenen wat betreft aanpassingen. Om te voorkomen dat je een foutje maakt, raden we je aan om altijd van te voren eenproefdruk te doen zodat je het kaartje al eens gezien hebt en hebt kunnen beoordelen.

 

De prijs van een kaart

☆ Wat kosten de kaarten bij Studio Hemelsblauw?

  • De prijs van jouw kaart(en) verschilt per soort kaart, het aantal en gekozen papiersoort. Hoe meer kaarten je bestelt in een keer, hoe scherper de prijs. Alles over prijzen vind je opdeze pagina

☆ Is de prijs inclusief alles?

  • Als je een bestelling plaatst bij Studio Hemelsblauw, dan zijn er geen onverwachte kosten:
     
  • ☆ Alle prijzen zijn inclusief BTW.
  • ☆ Er komen geen drukkosten meer bovenop de prijs
  • ☆ De prijs van de extra's die je wilt bestellen (enveloppen etc.) zijn makkelijk te zien in de checkout.
  • ☆ De verzendkosten worden duidelijk aangegeven

☆ Wat kost een proefdruk?

  • Voor je eerste proefdruk bij Studio Hemelsblauw betaal je maar €1,-! Voor je eerste proefdruk van een kaart met folie of een kaartje van hout betaal je €2,50. Je ontvangt daarbij stalen van al onze papiersoorten en envelopkleuren. Voor elke bestelling die je daarna doet, betaal je de standaard kaartprijs. Meer informatie over prijzen vind jehier.

☆ Kan ik korting krijgen?

  • De prijs voor het drukwerk wordt bepaald aan de hand van stapelkorting (staffels), hierin is de korting al verwerkt. Hoe meer kaartjes je bestelt, hoe lager de prijs per stuk. Het formaat en de papiersoort zijn van invloed op de prijs. Leeshier meer.

 

Verzending & levering

☆ Kan ik mijn kaartjes rechtstreeks versturen naar familie en vrienden?

  • Jazeker! Wij bieden een speciale direct verzendservice waar je zelf al jouw adressen kan toevoegen. Je kunthier meer lezen.

☆ Kan ik een deel van mijn kaartjes naar mijzelf en het andere deel rechtstreeks laten versturen?

  • Jazeker! Je kunt dan twee bestellingen plaatsen, één voor rechtstreekse verzending en één voor een pakket kaarten naar jezelf. Je kunthier meer lezen.

☆ Mijn kaartjes zijn niet op tijd geleverd, wat nu?

  • Voor de verzending maken wij gebruik van PostNL in Nederland en bpost in België. Als je jouw kaartjes op tijd besteld hebt, maar niet binnen de verwachte levertijd hebt ontvangen, laat dit ons direct weten via hetcontactformulier of app ons op werkdagen tussen 10.00-13.00 uur en 14.00-18.00 uur via telefoonnummer 06 - 27 19 47 83.

☆ Kan ik mijn bestelling retour sturen?

  • Bijna alle producten op Studio Hemelsblauw zijn maatwerk, elk besteld aanpasbaar product wordt speciaal voor jou gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op deze bestellingen, je kunt je bestelling dan niet retour sturen. Wanneer je vermoed dat er een fout is ontstaan bij het produceren van het product, neem dan eerst contact op voordat je een nieuwe/vervangende bestelling plaatst. Wanneer je zonder overleg een vervangend product bestelt, kunnen wij niets voor je doen op het gebied van eventuele compensatie van gemaakte kosten.

☆ Kan ik achteraf betalen?

  • Soms kan het voorkomen dat het niet lukt om met de reguliere online betaalmethodes te betalen. Neem dancontact met ons op, zodat wij kunnen kijken of we je kunnen helpen.

☆ Ik woon in België. Geldt daar een speciale levertijd voor?

  • Kaartjes naar het buitenland kunnen er langer over doen dan bestellingen binnen Nederland. Meer vind je op onzeinformatiepagina

 

Enveloppen

☆ Kan ik mijn enveloppen vooraf bestellen?

  • Dat kan! De enveloppen bestel je gemakkelijk vooraf viadeze link. Heel handig, want dan heb je genoeg tijd om ze op je gemak te schrijven.

☆ Welke enveloppen zitten er bij de kaartjes?

  • Je kunt voor deenveloppen kiezen uit heel veel verschillende kleuren en soorten. Het is geen verplichting om enveloppen bij je kaartjes te bestellen, maar wel erg handig natuurlijk!

 

Postzegels

☆ Zijn postzegels bij de bestelling inbegrepen?

  • Nee, die zijn niet inbegrepen. Je kunt in Nederland bijPostNL en in België bijBpost postzegels of indien van toepassing speciale geboortezegels kopen. Deze hebben dezelfde prijs als een gewone postzegel maar zijn speciaal voor geboortekaartjes ontworpen.

☆ Hoeveel postzegels moeten er op mijn kaartje?

  • Hoeveel postzegels je nodig hebt kun je vinden op de website van de postvervoerder in jouw land. Bijvoorbeeld op de website vanPostNL ofBpost.

    Let op: Voor post in België (Bpost) geldt dat vierkante kaartjes met 2 postzegels verstuurd moeten worden. Meer informatie op deBpost website. Speciaal daarvoor hebben wij het kaartformaat 12x13,5 beschikbaar. Dit formaat is “Bpost vriendelijk” waardoor je in principe maar 1 postzegel per envelop nodig hebt. Heb je een vierkante kaart gezien dat je graag om wilt laten zetten naar Belgisch vierkant 12x13,5? Stuur ons dan eenberichtje!

 

Sluitzegels

☆ Wat kosten sluitzegels?

  • Op onzesluitzegelpagina vind je alle sluitzegels die we aanbieden met de bijbehorende prijzen.

☆ Hoe groot zijn de sluitzegels?

  • Dat verschilt per sluitzegel. De meeste zegels hebben een diameter van 35 mm. Meer informatie vind jehier

☆ Kan ik de sluitzegels vooraf bestellen?

  • Ja, dat kan! Je kunt zehier los bestellen.